Махнівська громада
Вінницька область, Хмільницький район

Річний звіт про діяльність закладу за 2024-2025 н.р.

ЗВІТ

директора  Махнівського ЗДО «Ромашка»

Черніцької Лесі Василівни

за підсумками 2024-2025 навчального року

перед колективом, батьками та громадськістю

 

Звіт складено відповідно наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 року № 178 «Про затвердження Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальносвітніх професійно-технічних навчальних заладів перед колективом та громадськістю». 

Мета звітування: подальше утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління закладом дошкільної освіти, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності директора.

Юридична адреса закладу22133, Вінницька область, Хмільницький р-н, с. Махнівка, вул. Шкільна, 4

Контакти:     ел.адреса makhnivka@i.ua

Мова навчання: українська

Загальна технічна характеристика:

  • Функціонує з 1961 року –загальною площею 339,6 м2;
  • проектна потужність закладу розрахована на 65 місць.
  • Тип закладу – дитячий садок.
  • Вид – загального розвитку.

Знаходиться у комунальній власності Махнівської сільської ради.   

 В 2024-2025 навчальному році в закладі функціонувала 4 групи, з них 1- молодшого дошкільного віку, 2- середнього дошкільного віку, 1 – старшого дошкільного віку.

Заклад дошкільної освіти працює за п’ятиденним робочим тижнем з 7-30 до 18-00 год. 

Групові приміщення забезпечені меблями та ігровим обладнанням. Розвивальне середовище закладу організовано з урахуванням інтересів дітей і відповідає їх віковим особливостям.

Заклад дошкільної освіти здійснює свою діяльність відповідно до нормативних документів та законодавчих актів України, зокрема: Конституції України, Законів України «Про освіту» , «Про дошкільну освіту» , Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України   від   12.03.2003   № 305   (із змінами). Базового компоненту дошкільної освіти України , Закону України «Про охорону праці», Кодексу цивільного захисту України,Закону України « Про мови», Закону України «Про відпустки», «Про дорожній рух», ЗаконуУкраїни «Про цивільну оборону», Кодексу про працю,освітньої програми «Дитина», а також відповідно власного Статуту і річного плану роботи. Листа Міністнрства освіти і науки України від 26.07.2022 року №1/8462-22»Про оптимізацію виконання заходів з підготовки закладівосвіти до нового навчального року та опалювального сезону в умовах воєнного стану».

Статут ЗДО відповідає Положенню про заклад дошкільної освіти та чинному законодавству. Складений відповідно до вимог, враховує всі сфери діяльності закладу.

Впродовж 2024-2054 навчального року групи комплектується за віковими ознаками, і з урахуванням побажань батьків. Відрахування дітей із ЗДО збереження місця в закладі здійснювалося відповідно до положення про дошкільний навчальний заклад. Середньорічне відвідування вихованців не виходить за межі граничної наповнюваності груп.

Всього в закладі виховувалось 76 дошкільнят: 33 дітей – середнього і 17 молодшого віку та 26 дітей – старшого дошкільного віку.

Педагогічний колектив спрямував свою роботу на розв’язання основних пріоритетних завдань:

Збереження та зміцнення фізичного, психічного та духовного здоров`я дітей дошкільного віку та формування особистості шляхом спеціально організованого процесу;

Розвиток духовного потенціалу особистості дітей дошкільного віку на засадах патріотизму.

Головною метою діяльності закладу дошкільної освіти є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, виконання вимог базового компонента, забезпечення умов для ефективного проведення освітнього процесу фізичного та психічного розвитку дітей.

Діяльність керівника закладу дошкільної освіти направлена на вирішення освітніх, методичних, адміністративних, господарських та інших питань, які виникають у процесі діяльності ЗДО. Впродовж 2024-2025 навчального року педагогічний колектив ЗДО працював за освітньою програмою «Дитина».  Для ефективного вирішення проблем навчання та виховання дітей педагоги перебували у постійному творчому пошуку, експериментували та впроваджували сучасні перспективні методики.

 

Зміст методичної роботи в закладі будується на основі державних документів про освіту, науково-педагогічних досліджень, навчальних програм, новинок психолого-педагогічної літератури, інструктивно-методичних матеріалів з проблем організації методичної роботи, перспективного педагогічного досвіду.  Вся методична робота підпорядкована річному плану роботи.

Під час проведення різних форм роботи з дітьми педагоги використовували презентації та відеоролики, зокрема  під час занять, на батьківських зборах. Дана робота дає змогу взаємодіяти та передавати інформаційний матеріал швидше, підвищувати динаміку занять та ефективність сприйняття матеріалу за рахунок більшої кількості ілюстрованих матеріалів, що сприяє ефективному засвоєнню знань. 

Основний напрямок роботи з дітьми є здоров’язбережувальний. Ми не робимо акцент на окремій методиці, а виступаємо за цілісний та всебічний розвиток особистості, яка є унікальною, відповідальною, що вміє мислити і приймати рішення. В нас створені всі умови для повноціного розвитку дітей, реалізації свого природного потенціалу.

Одним з головних завдань функціонування закладу дошкільної освіти є взаємодія з сім’єю. Розуміючи вплив родини на виховання дітей педагоги нашого закладу активно співпрацювали з батьками, вчасно відгукувались на їхні запити, залучали членів сімей до освітнього процесу групи та життя садочку. Щодо удосконалення і модернізації роботи з родинами, педагоги працювали над формуванням свідомості батьків щодо підвищення фізичної та розумової працездатності дітей, навчання дошкільнят жити у злагоді з довкіллям та з собою. Бути компетентними у всіх сферах життя. Разом з батьками педагоги закладу навчались будувати стратегію розв’язання конфліктів, допомагати дитині уникати конфліктних, небезпечних ситуацій. З цією метою проводилися різноманітні форми роботи, зокрема: консультації, батьківські збори, свята та розваги, конкурси тощо. Організовані інноваційні форми роботи з батьками сприяли підвищенню їх педагогічної компетентності, допомогли позитивно впливати на якість виховання і розвиток дошкільнят.

 З метою залучення родин до участі в освітньому процесі закладу дошкільної освіти, в закладі обладнаний інформаційний куточок для батьків, створена група батьків у мережі Viber, соціальна мережа Facebook в якій розміщено інформацію про життя і діяльність  дітей в закладі, різнотематична інформація.

Налагоджена робота батьківського комітету групи. Батьки спільно з адміністрацією обговорюють проблеми розвитку  закладу  та приймають рішення щодо посильної допомоги закладу, активно працюють над поновленням  групового осередку сучасними іграшками та дидактичними матеріалами для розвитку дітей.

Однак, потребують покращення та удосконалення питання щодо пропаганди дошкільної освіти в соціумі, індивідуальний підхід до роботи з окремими  сім’ями вихованців.

На кінець 2024-2025 навчального року в закладі дошкільної освіти виховувалось 26 дітей старшого дошкільного віку. Вихователі  забезпечили підготовку дітей до навчання в школі на рівні сучасних вимог. Вихователі активно працювала над розвитком у дітей цілеспрямованого сприймання, формування психічних процесів, навичок навчальної діяльності, самооцінки, що має важливе значення в подальшому навчанні дітей в школі. Метою роботи колективу закладу дошкільної освіти є виховання дитини, здатної продовжувати навчання впродовж усього життя, досягнення мети, правильно будувати своє життя. Наші випускники готові до життя в соціумі і подальшого навчання. Більшість з них проявляють інтерес до навчання, майже всі легко йдуть на контакт, комунікабельні, легко вступають у відносини з однолітками та дорослими людьми і вільно почувають себе в соціумі. У дітей сформована готовність до прийняття нової соціальної ролі – школяра. Діти-випускники мають добрі потенційні можливості в галузі розвитку пізнавальних процесів, у них сформовані навички навчальної діяльності. Більшість вихованців мають достатній рівень саморегуляції і самостійності, уміють слухати і виконувати вказівки дорослого, контролювати себе, оцінювати свої відповіді й відповіді однолітків. Протягом року забезпечували сприятливий мікроклімат між всіма учасниками освітнього процесу в умовах військових дій на території України. Також створили і затвердили алгоритм дій персоналу і дітей під час повітряної тривоги.

Таким чином річний план за 2024-2025 навчальний рік колективом ЗДО в основному поставлені цілі досягнуті.

Для ефективного та якісного забезпечення освітнього процесу в ЗДО  педагоги мали можливості для організації змішаної форми навчання, вдосконалювали свої навички у володінні інформаційно-комп’ютерними технологіями, постійно підвищували свій професійний рівень, опрацьовували фахову методичну літературу, виготовляли дидактичний матеріал для освітньої роботи з дітьми. Педагоги закладу були учасниками Всеукраїнських заходів: онлайн-семінарів, вебінарів, тренінгів та майстер-класів і додали академічні години до міжатестаційного періоду та цікаві знання до свого професійного педагогічного досвіду.

Визначальним чинником, від якого залежить якість і кінцевий результат будь-якого закладу освіти є його кадрове забезпечення. Наш заклад забезпечений педагогічними кадрами і технічним персоналом.

Всього працівників в закладі дошкільної освіти – 28. З них педагогів 14 і 14 техперсонал. Важлиим напрямком підвищення професійного рівня педагогів є атестація. В 2024-2025 директор закладу Черніцька Леся Василівна пройшла атестацію як вихователь закладу дошкільної освіти та присвоєно звання спеціаліст І категорії, Шемотюк Тамара Пантеліївна та присвоєно звання спеціаліст ІІ категорії, Шпак Наталія Вікторівна та присвоєно звання спеціаліст ІІ категорії.  

Адміністрацією закладу значна увага приділяється здійсненню внутрішнього контролю за якістю освітнього процесу. Найчастіше використовуються такі форми контролю, як оперативно-оглядовий, вибірковий.  В рамках контролю  керівництва освітнім процесом в 2024-2025 навчальному році здійснювались: тематичне вивчення про стан роботи з розвитку духовного потенціалу особистості дошкільників на засадах патріотизму; а також про стан роботи з використання різноманітних методів навчання у дітей в процесі вивчення математики; оперативно-оглядовий контроль за готовністю педагога до робочого дня; попереджувальний контроль за змістом і якістю перспективного і календарного планування; вибірковий контроль за дотриманням режиму дня з урахуванням вимог програми.  Постійного контролю вимагали такі питання, як виконання інструкції з охорони життя і здоров’я дітей, організація харчування, виконання санітарного режиму, дотримання правил внутрішнього трудового розпорядку, техніки безпеки та охорони праці, збереження майна, зміцнення матеріальної бази та ін..

Щорічно видається достатня кількість наказів організаційного та виробничого характеру. Прийняті накази є актуальними, узгоджені із діючими нормативно-правовими документами, є дієвими і конкретними по змісту.

Згідно Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», навчальний заклад забезпечує право дитини на охорону життя і здоров'я дітей, здоровий спосіб життя. Робота нашого закладу в цьому напрямку здійснюється через створення умов для безпечного перебування дітей в закладі, організацію догляду за дітьми, роботу з колективом по охороні праці та безпеці життєдіяльності, організацію освітнього процесу з дітьми з питань охорони життя і безпеки життєдіяльності.

Кожен працівник проявляє турботу по створенню безпечних умов для перебування дітей в закладі дошкільної освіти, про що свідчить відсутність випадків травмування дошкільників.

На виконання Закону України «Про охорону праці», Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України, в ЗДО  розроблені та затверджені інструкції з охорони праці, інструкції по дотриманню працівниками безпеки діяльності під час організації освітнього процесу, посадові та робочі інструкції для всіх категорій працівників.

За звітний період випадків травматизму дітей та працівників не зафіксовано. Поліпшення якості освітньої роботи здітьми з питан особистої безпеки та захисту життя, пропаганди здорового та безпечного способу життя серед дітей та батьків, вироблення у дітей дошкільного віку умінь та навичок щодо захисту свого життя і здоров'я під час надзвичайних ситуацій було досягнуто в рамках проведення Тижнів знань з основ безпеки життєдіяльності. З дітьми було проведено цікаві змістовні заняття, бесіди, екскурсії, спостереження, практичні тренінги по відпрацюванню дій у небезпечних ситуаціях.

         Згідно Закону України «Про охорону праці», систематично з працівниками проводилися вступні, первинні та повторні, цільові інструктажі  з питань охорони праці, пожежної безпеки, які реєструвалися у відповідних журналах за підписами інструктуючого та інструктованого, видавалися накази щодо охорони праці та безпеки життєдіяльності працівників та дітей.

В закладі дошкільної освіти проводиться робота з вирішення проблем соціального захисту вихованців. Своєчасно виявлялися і ставилися на облік  діти з багатодітних та малозабезпечених родин, які потребують соціального захисту. В 2024-2025 навчальному році заклад відвідували  13 дітей з багатодітних сімей; 6 дітей – з малозабезпечених родин, 3 дитини з ООП, діти учасників бойових дій – 10 дітей, вимушено переміщені особи – 4 дітей, діти інваліди – 2 дітей.    Повноцінне та якісне харчування є невід’ємною складовою зміцнення здоров’я дітей. Організація харчування ведеться відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24.03.2021 року №305.

У закладі дошкільної освіти організовано триразовий режим харчування для дітей: сніданок, обід, вечеря

Стан матеріально-технічного забезпечення харчоблоку, групових приміщень задовільний. Кухонне обладнання, посуд у достатній кількості, хоча деякий посуд потребує заміни по причині биття і невідповідності.

Найважливішою умовою правильної організації харчування дітей є суворе дотримання санітарно-гігієнічних вимог до харчоблоку та процесу приготування і зберігання їжі. З метою профілактики кишкових захворювань працівники суворо дотримуються встановлених вимог до технологічної обробки продуктів, правил особистої гігієни. На належному рівні ведеться ділова документація по харчуванні.                  

У ЗДО організовано систему постійно діючих процедур заснованих на принципах системи управління безпечністю харчових продуктів операторами ринку на харчоблоці. З боку адміністрації закладу дошкільної освіти здійснювався чіткий контроль за технологією приготування страв, термінами реалізації продуктів харчування, дотриманням санітарно-гігієнічних правил.

З метою впровадження науково-обгрунтованих раціонів харчування дітей, в закладі розроблене чотирьохтижневе меню; картотека страв погоджена ГУ Держпродспоживслужби в Хмільницькій району і затверджена директором ЗДО. З боку вихователя здійснювався постійний контроль за культурою харчування вихованців. Режим харчування організовувався відповідно до організації життєдіяльності дітей віком від 3 до 6(7) років.        Під час приготування страв кухарем суворо дотримується потік виробничого процесу. Обробка сирої і готової продукції здійснюється на різних столах згідно маркування. Кухар суворо дотримується всіх правил холодної і термічної обробки продуктів. Видача готових страв здійснювалась відповідно до часу, визначеного графіком видачі їжі. Батьки систематично отримували конкретні відомості про склад харчування, яке дошкільнята отримували протягом дня. Для цього в закладі дошкільної освіти вивішуєтся денне меню, а, також, кожного дня робили фото для звіту в групі для батьків. Вся продовольча сировина надходила в заклад із супровідними документами, які свідчили про її походження та якість. Якість продуктів у день надходження та якість готової їжі щодня перевірялася і оцінювалася бракеражною комісією, про що свідчать записи у відповідних журналах. Набір продуктів за основними групами  та видами,  а  також терміни реалізації дотримувалися відповідно до діючих вимог. Продукти харчування та продовольча сировина зберігаються у складському приміщенні. Для зберігання швидкопсуючих продуктів використовується холодильник, забезпечується товарне сусідство. Аналіз стану харчування показав що воно є якісним безпечним і корисним для споживання дітьми. Виканання норм харчування становить 96.1%. 

В 2024-2025 навчальному році у закладі дошкільної освіти було забезпечено харчування дітей пільгових категорій. Станом на 1 червня 2025 року безкоштовно харчувалися в закладі дошкільної освіти всі діти.

        Фінансово-матеріальне забезпечення відбувається за рахунок бюджетних коштів. В 2024 році на наш заклад Махнівської сільською радою було виділено 110854,16 грн. За ці кошти ми придбали компютерну техніку, укомплектували меблями, бензо косу, мильні засоби.

 Силами працівників нашого закладу проведено косметичний ремонт і генеральне прибирання приміщень, упорядкування території.   На завершення хочу подякувати усім: Махнівській сільській раді, відділу освіти, молоді та спорту Махнівської сільської ради, працівникам ЗДО, батькам вихованців за спільну співпрацю. Працюймо спільно над вирішенням проблем нашого закладу дошкільної освіти  задля створення комфортних умов для дошкільнят і забезпечення їм щасливого мирного майбутнього.

    

 

 

        

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь