Махнівська громада
Вінницька область, Хмільницький район

Інклюзивна освіта

Світ дітей з особливими освітніми потребами особливий та різнобарвний. Вони вчаться жити повноцінним життям, тому завдання дорослих – допомогти їм у цьому, але головне – не нашкодити дитині своїми стараннями. Тож давайте працювати разом і допомагати дітям адаптуватися в нашому непростому світі. І об’єднавши зусилля, ми впевнені -

кожна дитина знайде своє призначення в житті.

Фото без опису

 

 

Інклюзивне навчання

Національною доктриною розвитку освіти України в ХХІ столітті чітко визначено, що рівний доступ до якісної освіти є національним пріоритетом і передумовою виконання міжнародного та національного законодавства щодо реалізації прав громадян (незалежно від національності, статі, соціального походження і майнового стану) на отримання якісної освіти. Світовою тенденцією сучасності є прагнення до деінституалізації та соціальної адаптації осіб з особливостями психофізичного розвитку, починає формуватися нова культурна і освітня норма – повага до людей фізично та інтелектуально неповносправних.

Тому важливого значення набуває інклюзивне навчання, що передбачає спільне перебування дітей із порушеннями психофізичного розвитку з їх здоровими однолітками.

 

 

Головний принцип інклюзивного навчання
  • перебування дітей з певними порушеннями в масовій дошкільній групі, оволодіння нею знаннями, вміннями та навичками нарівні із здоровими однолітками;

  • соціально медико - педагогічний супровід дітей;

  • забезпечення належних умов для навчання, виховання корекційно - компенсаторної роботи, матеріально - технічне, кадрове, фінансове забезпечення.

Умови ​ доступності Махнівського ЗДО "Ромашка"

для навчання осіб з особливими освітніми потребами

Приміщення обладнані системами центрального опалення та вентиляції, що забезпечують сприятливі мікрокліматичні умови внутрішнього середовища. У закладі дотримується повітряно – тепловий режим. Чистота повітря у закладі забезпечується регулярністю вологого прибирання, використанням всіх видів провітрювання (наскрізне, кутове, однобічне).

Навчальні меблі групових кімнат відповідають віковим та морфофункціональним особливостям дітей.

Розташування меблів і обладнання, кімнатних рослин сприяє максимальному використанню денного світла і рівномірному освітленню приміщень. Усі приміщення закладу мають природне освітлення. З вересня по травень у приміщеннях рівень освітлення підвищується за допомогою штучного освітлення.

Територія, будівля, приміщення ЗДО художньо-естетично оформлені, утримуються в належному стані.

Пандусів немає, але усі входи в приміщення ЗДО зручні, порогів немає.

В одній з групових кімнат обладнана ресурсна кімната, матеріали для якої були закуплені відповідно до наказу №423 від 01.04.2019 р. Міністерства освіти і науки України.

 

Поради вихователям, в групах яких виховується

дитина з особливими освітніми потребами:

1. Навчіться толерантно ставитися до особливих дітей, але в ніякому разі не акцентувати увагу на це дитині.

2. Сприяйте тому, щоб кожна дитина відчула себе прийнятою.

3. Сприяйте створенню у дитячому колективі атмосфери доброзичливості, справедливості й терпимості.

4. Надавайте індивідуальну підтримку, але при цьому не відокремлюйте дітей з особливими потребами від основної групи дітей.

5. Намагайтеся наблизити виховні, навчальні та розвиткові завдання до потреб і можливостей такої дитини.

6. Співпрацюйте з іншими педагогами (вчителем - логопедом, вчителем - дефектологом, практичним психологом, асистентом вихователя), лікарями та батьками в одній команді.

 

Рекомендації педагогам для успішної взаємодії з сім’ями

в яких виховуються діти з особливими освітніми потребами:

- наголошуйте на цінності дитини та необхідності розвитку її сильних сторін,

- намагайтеся зрозуміти батьків, прислухайтеся до їхньої точки зору, приймайте їхню позицію,

- умійте бачити в дитині індивідуальність, незалежно від наявних вад розвитку,

- домовляйтеся з батьками про обмін інформацією про розвиток дитини вдома і в ЗДО,

- боріться зі стереотипами,

- не жалійте батьків, це заважає ефективній взаємодії,

- спільно вирішуйте проблеми,

- плануйте свою діяльність спільно з батьками.

 

Рекомендації батькам в сім’ях яких виховується

дитина з особливими освітніми потребами:

  • поважайте свою дитину,

  • сприймайте її такою, яка вона є,

  • дозволяти їй бути собою,

  • хваліть і заохочуйте до пізнання нового,

  • стимулюйте до дії через гру,

  • розмовляйте з дитиною, слухайте її, спостерігайте за нею,

  • підкреслюйте її сильні сторони,

  • впливайте на дитину проханням – це найефективніший спосіб дати їй інструкції.

 

 

 

Фото без опису

Фото без опису

 

 

Фото без опису

 

 

 

 

 

Фото без опису

 

Фото без опису

 

 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь