Махнівська громада
Вінницька область, Хмільницький район

Інклюзивна освіта

Світ дітей з особливими освітніми потребами особливий та різнобарвний. Вони вчаться жити повноцінним життям, тому завдання дорослих – допомогти їм у цьому, але головне – не нашкодити дитині своїми стараннями. Тож давайте працювати разом і допомагати дітям адаптуватися в нашому непростому світі. І об’єднавши зусилля, ми впевнені -

кожна дитина знайде своє призначення в житті.

Фото без опису

 

 

Інклюзивне навчання

Національною доктриною розвитку освіти України в ХХІ столітті чітко визначено, що рівний доступ до якісної освіти є національним пріоритетом і передумовою виконання міжнародного та національного законодавства щодо реалізації прав громадян (незалежно від національності, статі, соціального походження і майнового стану) на отримання якісної освіти. Світовою тенденцією сучасності є прагнення до деінституалізації та соціальної адаптації осіб з особливостями психофізичного розвитку, починає формуватися нова культурна і освітня норма – повага до людей фізично та інтелектуально неповносправних.

Тому важливого значення набуває інклюзивне навчання, що передбачає спільне перебування дітей із порушеннями психофізичного розвитку з їх здоровими однолітками.

 

 

Головний принцип інклюзивного навчання
  • перебування дітей з певними порушеннями в масовій дошкільній групі, оволодіння нею знаннями, вміннями та навичками нарівні із здоровими однолітками;

  • соціально медико - педагогічний супровід дітей;

  • забезпечення належних умов для навчання, виховання корекційно - компенсаторної роботи, матеріально - технічне, кадрове, фінансове забезпечення.

Умови ​ доступності Махнівського ЗДО "Ромашка"

для навчання осіб з особливими освітніми потребами

Приміщення обладнані системами центрального опалення та вентиляції, що забезпечують сприятливі мікрокліматичні умови внутрішнього середовища. У закладі дотримується повітряно – тепловий режим. Чистота повітря у закладі забезпечується регулярністю вологого прибирання, використанням всіх видів провітрювання (наскрізне, кутове, однобічне).

Навчальні меблі групових кімнат відповідають віковим та морфофункціональним особливостям дітей.

Розташування меблів і обладнання, кімнатних рослин сприяє максимальному використанню денного світла і рівномірному освітленню приміщень. Усі приміщення закладу мають природне освітлення. З вересня по травень у приміщеннях рівень освітлення підвищується за допомогою штучного освітлення.

Територія, будівля, приміщення ЗДО художньо-естетично оформлені, утримуються в належному стані.

Пандусів немає, але усі входи в приміщення ЗДО зручні, порогів немає.

В одній з групових кімнат обладнана ресурсна кімната, матеріали для якої були закуплені відповідно до наказу №423 від 01.04.2019 р. Міністерства освіти і науки України.

 

Поради вихователям, в групах яких виховується

дитина з особливими освітніми потребами:

1. Навчіться толерантно ставитися до особливих дітей, але в ніякому разі не акцентувати увагу на це дитині.

2. Сприяйте тому, щоб кожна дитина відчула себе прийнятою.

3. Сприяйте створенню у дитячому колективі атмосфери доброзичливості, справедливості й терпимості.

4. Надавайте індивідуальну підтримку, але при цьому не відокремлюйте дітей з особливими потребами від основної групи дітей.

5. Намагайтеся наблизити виховні, навчальні та розвиткові завдання до потреб і можливостей такої дитини.

6. Співпрацюйте з іншими педагогами (вчителем - логопедом, вчителем - дефектологом, практичним психологом, асистентом вихователя), лікарями та батьками в одній команді.

 

Рекомендації педагогам для успішної взаємодії з сім’ями

в яких виховуються діти з особливими освітніми потребами:

- наголошуйте на цінності дитини та необхідності розвитку її сильних сторін,

- намагайтеся зрозуміти батьків, прислухайтеся до їхньої точки зору, приймайте їхню позицію,

- умійте бачити в дитині індивідуальність, незалежно від наявних вад розвитку,

- домовляйтеся з батьками про обмін інформацією про розвиток дитини вдома і в ЗДО,

- боріться зі стереотипами,

- не жалійте батьків, це заважає ефективній взаємодії,

- спільно вирішуйте проблеми,

- плануйте свою діяльність спільно з батьками.

 

Рекомендації батькам в сім’ях яких виховується

дитина з особливими освітніми потребами:

  • поважайте свою дитину,

  • сприймайте її такою, яка вона є,

  • дозволяти їй бути собою,

  • хваліть і заохочуйте до пізнання нового,

  • стимулюйте до дії через гру,

  • розмовляйте з дитиною, слухайте її, спостерігайте за нею,

  • підкреслюйте її сильні сторони,

  • впливайте на дитину проханням – це найефективніший спосіб дати їй інструкції.

 

 

 

Фото без опису

Фото без опису

 

 

Фото без опису

 

 

 

 

 

Фото без опису

 

Фото без опису

 

 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь